Jak jeść awokado?

Jak jeść awokado

Jak jeść awokado

Awokado jest owocem, po którego często sięgamy, głównie ze względu na zawarte w nim dobroczynne dla naszego organizmu kwasy tłuszczowe, łatwo przyswajalne przez organizm, a tym samym i zdrowe.

To właśnie awokado jest zalecane dla osób, które mają problemy z chorobami układu krążenia, wątroby czy kłopotami z metabolizmem jako alternatywa dla zwykłego masła.

Jak kupować awokado?

Awokado może być z powodzeniem używane do smarowania pieczywa, jako zamiennik masła, ponieważ świetnie się rozsmarowuje. Ale jak wybrać smaczny owoc, który będzie dojrzały w środku? Aby to sprawdzić, należy nacisnąć owoc u nasady ogonka – w przypadku, gdy skórka się ugnie, to znak, że jest dojrzałe.

Równie dobrze można jednak kupić nieco twardszy owoc, który w temperaturze pokojowej sam dojrzeje.

Dlaczego warto jeść awokado? Dlatego, że posiada ogromną ilość nienasyconych kwasów tłuszczowych, dobroczynnych dla naszego organizmu. Zawiera duże pokłady witaminy C oraz potasu. A do tego świetnie smakuje i posiada wszechstronne zastosowanie, począwszy od sałatek owocowych i deserów po dania, których alternatywą są tłuszcze pochodzenia zwierzęcego.

Jak jeść awokado?

Ci, którzy po raz pierwszy zdecydują się na rozkoszowanie się w smaku awokado mają problem: jak to jeść? Nie każdy bowiem zdaje sobie sprawę, jak oddzielić miąższ od skóry, a także którą cześć owocu skonsumować, a którą pozostawić.

Jeśli owoc będzie dojrzały, wtedy nie będziemy mieć większych problemów  z oddzieleniem miąższu od skórki. Nie należy się obawiać o pozostawienie kupionego awokado. Z krajów, z których pochodzi, to właśnie po zerwaniu zaczyna dojrzewać. Dlatego jeśli mamy niedojrzały owoc, wtedy odstawmy go na 3 dni w ciemne, chłodne miejsce.

Gdy nasze awokado będzie już dojrzałe, kroimy je na pół i oddzielamy miąższ od skórki.

Co zrobić z awokado?

Jeśli chcemy uzyskać krem, wówczas jedno awokado obieramy ze skórki, miksujemy ze szklanką mleka i dwiema łyżkami miodu. Może to być baza do deserów, jak również samodzielne danie, np. na podwieczorek.

Jako zamiennik masła, awokado można rozgnieść widelcem, doprawić solą i pieprzem i smarować na pieczywie.

A może sałatka? W tym celu pokrój miąższ na kawałki, ząbek czosnku, pół papryki, małą cebulę, dopraw sokiem z cytryny, łyżeczką octu, solą i pieprzem.

Tags:

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Top